من خیلی تنهام

خودم مقصر این تنهاییم

من خیلی تنهام

خودم مقصر این تنهاییم

به عمل کار برآید به سخندانی نیست

راستش من یکی از دلخوشیهام نسبت به کاف این بود که نمازخون و خداپرسته اما اخیرا با این دسته گلهایی که سران به بار اوردند...بی عدالتیهایی که به نام اسلام میشه...دزدیهایی که برای ژن های خوب حلاله و خیلی خرابکاریای دیگه من جمله فقر یه روز کاف به سیم آخر زد و گفت من دیگه نماز نمیخونم دیگه خدا رو قبول ندارم و به هیچ چیزی اعتقاد ندارم...

این که میگم بی عدالتی یا فقر و اینا نه برای خودمون ها...برای همه مردم...برای پایین دستای ما...

روز اول خیلی ناراحت بودم اما بهش حق دادم...سالگرد تولد فلفلی بهش گفتم همین که بچمون سالمه بهترین نشونه وجود خداست...یادته قرار بود هرگز بچه دار نشیم؟اما حالا دومیش هم توی راهه...اون روز دوباره شروع کرد نماز بخونه...اما وقتی رانندشون براش درد دل کرده بود و چیزایی گفته بود که منم اشکم دراومد بازم نماز خوندنو ول کرد

فردا اول ماه رمضونه...پارسال توی ظل گرما کاف روزه میگرفت و با خوش خیالی شغل دوم شروع کرده بود ... با موتور میرفت محل کار دوم...تا افطار می موند و بعد خسته و کوفته میخوابید...اما اون مرد زبون بازی و دروغ گفتن نبود و نتونست موفق بشه توی اون شغل،..

اما امسال گفت روزه نمیگیره...کار من راحتتر میشه اما عمیقا از این اتفاق غمگینم...دلم نمیخواست این همه اعتقادات سست بشه و از بین بره

فقط کاف اینطوری نیس...مادرم  هم نمازاش یکی در میون شده...خودمم زوری نماز میخونم چه برسه مابقی مستحبات...اطرافیانم هم به همین شکل بی اعتقاد یا سست اعتقاد شدند

----

میدونید من مقصر این اتفاقات را سران م.ملکت نمیدونم...مسبب این از بین رفتن معنویات خود خدا و سکوتشه در برابر این همه ظلم و حروم خوری

وقتی میبینیم اونایی که حق خوردند دروغ گفتند و به عده زیادی از مردم ظلم کردند و اونا رو به خاک سیاه نشوندند هیچ اتفاقی براشون نیفتاد و بلکه روز به روز اوضاع خودشون و بچه هاشون بهتر از قبل شده مسلما آدم به خدایی که توی قرانش گفته اگر کار بد بکنین چنین میکنم و چنان میکنم شک میکنه دیگه...نمیکنه؟اینکه چندین قرن قبل یه کتاب بیاری اسمشو بذاری معجزه و توش بنویسی چنین کنم چنان کنم ولی عمل نکنی که فایده نداره باید اون چوبتو برداری یه تکونیش بدی در غیر اینصورت ما بنده های مظلوم و بدبختت هم باورمون نسبت بهت از بین میره و جهنمی خواهیم شد...

من که امسال نه سعادت روزه گرفتن و نه سحری و افطاری دادن برام مهیا میشه ولی اگر کسی همچنان قویه و اعتقاداتش محکمه من و بچه هامو دعا کنه...

نظرات 8 + ارسال نظر
دختر بزرگه بابایی شنبه 29 اردیبهشت 1397 ساعت 09:44

سلام
امیدوارم اگه عبادتی میکنم حداقل اثرش تو آرامش خودم باشه و اینکه دلم از حرف زدن با خدا آروم بگیره و احساس بندگی کنم. اینقدر از خدا خوبی دیدم اینقدر حق های ناحق شده رو دیدم خدا جبران کرده که کمترین کاری که براش میتونم بکنم نماز خوندنه کاش قبول هم باشه.
متاسفانه نه سوادشو دارم و نه روحیه بحث که بخوام کسی رو به عبادت خدا حتی تشویق کنم. دعا میکنم خودم ازش دور نشم.
خیلی ها رو دیدم نه نماز میخونند و نه روزه میگیرند و نه حجاب ظاهری دارن ولی هزاران بار بهتر از من با خدا ارتباط دارن و حسرت اون آرامش و لیاقتشون رو خوردم. مطمئنم بیشتر از من پیش خدا عزیزن و اصلا نماز و روزه من پیش بندگی اونا ارزشی نداره.

عزیزم خیلی زیبا نوشته بودی
منم اگر بخوام انصاف داشته باشم سایه خدا رو بارها و بارها روی سرم دیدم...ولی اوضاع کلی جامعه نابسامانه نه فقط شخص من...از این لحاظ دلم آروم نیس..

اعظم 46 شنبه 29 اردیبهشت 1397 ساعت 00:30

سلام بالاخره پیدات کردم
کیت حالت خوبه خودت همسرت دختر گلت نی نی ت چطوره راستی از جنسیتش چیزی ننوشتی

اما در مورد پستت عقایدی که با اعمال مردم بالا پایین بشه دین ومذهب نیست یه عادته

ایمان باید قلبی باشه قلبا به خدا اعتقادداشته باشی واین مسائل بیرونی امتحان الهی که خیلی ها مردود می شن شل شدن دینمون مربوط به دوری از قرائت قرآنه غرق شدن تو دنیای مجازی
ترجمه قرآن خیلی خوبه کمک می کنه به ایمان قلبی حتما بخون
موفق باشید

راستی اون نامه چیه امضا می کنید واقعا تمام طلبتون رو می گیرید؟

سلام دوست قدیمیمنم خوشحالم که بازم به اینجا سرزدی
ما همگی خوبیم شما چطورید؟
جنسیتش هم فکر کردم گفتم دومی هم دختره
ایمان قلبی از کجا نشأت میگیره اعظم جان؟باید یه نشونه ای ببینی از پیروزی حق علیه باطل تا ایمان قلبی باشه
ریا نشه عرب نیستم ولی عربیم خیلی خوبه معنیشو کامل متوجه میشمموقع بارداری فلفلی چهاربار قرانو ختم کردم الان ولی برای این یکی اصلا وقت نمیکنم ...از اول ماه رمضون نیت کردم تا اخر ماه رمضون قرانو ختم کنم ان شالله که بتونم
ولی قلبم سیاهتر از اونیه که با قران خوندن ایمانم زیاد بشه من نشونه واضحتر میخوام
اره یه برگه مث قرارداد که تصدیق میکنه ما به میل خودمون قراردادمونو تموم کردیمو شرکت اخراجمون نکرده (که نریم ازشون شکایت کنیم و بیمه بیکاری بگیریم)
اینجا که واقعا حق و حقوقو دادند و بعد امضا گرفتند ولی بعید نیس بعضی کارفرماها حق زیردستاشونو بخورند ولی زیردستا از ترس اخراج نشدن نامه رو امضا میکنن

تپلی جمعه 28 اردیبهشت 1397 ساعت 02:31

سلام کیت جان والا منم نمازم قضانمیشد اماالان خیلی وقته نمیخونم روزه وحجابی هم که دارم نمیدونم ازسرعادته یاترس ازعذاب

سلام عزیزم
حجاب رو که من خیلی وقته پرت کردم دور...حاضرم عذاب بشم ولی خوشگل به نظر برسماما چارتا دولا و راست شدن و یه چندساعت گرسنگی ارزش عذاب شدن نداره
جدا از شوخی واقعا متاسفم که هممون اینجوریم

دریا پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1397 ساعت 12:23

کیت فقط ما و ی عده کوچیک تو کشوریم که علیه این ظالماییم وقتی نصف بیشتر این مردم با وجود این همه ظلم طرفدار این نظامن ودر جهل غرق چه اتفاقی قرار بیفته ایران از ریشه خرابه هرکی داره بکنه بره راحت شه از این مردم وقانوناش کی دیدی مردم متعهد شن علیه ظلم وقتی یه عده هنو میگن خدا رو شکر امنیت داریم و این نظام خدایی میدونن قرار خدا چکار کنه یکیش تو خانوادمه میگه جانم فدای رهبر اگه خود خدا هم بیاد پایین به این عده بگه بابا این نظام افتضاحه باور نمیکنن وقتی این مردم چشاشونو بستن خدا چکارکنه اون ی عده هم به اتیش اون جاهلا میسوزیم تو هر جای دنیا نگاه کنی حکومت های ظالمی که ویران شده به دست مردم بود نه معجزه وقتی یکی که این همه به مردمش خدمت کنه با لعنت از کشوری که ساخته بیرون کنن عوضش طرف این اخوندای مفت خوروبیسواد و بگیرن ینی خود این مردم انتخاب کردن بدبختیو نادانیو این مردم این همه تلاشوکه واسه دخالت تو زندگی شخصی دیگران میکنن و واسه گرفتن حقشون کرده بودن الان این وضشون نبود تنها کسی که میتونه ایران نجات بده خود مردمه وقتی اکثرمردم در برابر ظلم سکوت میکنن پس روز به روزم بیشتر بهشون ظلم میشه وضع ما تغییر نمیکنه مگر به دست خودما مث همه جای دنیا

عزیزم چه دل پری داری
واقعا کسی هست که براش نون و آب نداشته باشه و بازم بگه جانم فدای اون؟
البته بله هنوز بعضیها بخاطر باورهای دینیشون با وجودیکه توی فقر دست و پا میزنن و بی سوادی که حکومت از قصد اونا رو نگهداشته هنوز به این نظام پایبندند
ولی بقیه مردم اگاه شدند و فهمیدند چه کلاه گشادی به نام اسلام سرشون رفته
اما چه کنن که زورشون نمیرسه کاری کنناز طرفی میترسن نظام عوض شه یکی بدتر از اینا بیاد سرکار

دریا پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1397 ساعت 06:20 http://qapdarya.blogfa.com

سلام عزیزم ...
بنوعی همه ازرو ترس وعادت بفکر نماز وروزه هستیم ..
دختری گلت روببوس منو یادت نره دعاکن تارمضون سال دیگه منم مادربشم
سلامت باشی وشاد

سلام خیلی غم انگیزه واقعا
فدای تو...حتما دعا میکنم...تو لیاقت مادر شدن داری واقعا

Nelii پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1397 ساعت 03:53 http://nelii75.blog.ir

من که نمازم شده ماه رمضون به ماه رمضون.
روزه گرفتنمم که انگار از سر عادته نه اعتقاد.
هی میگم این اخبار لعنتیو دنبال نکنم،هی نمیشه.دارن اروم اروم میکشنمون مثل اون قضیه ی قورباغه ی آرام پز.
دلم که حسابی پره،هم از دین هم از کشورهم از همه چیز:((

عزیزززم
منم بخاطر ترس از عذاب نماز میخونم نه بخاطر اعتقاد قلبی
گاهی میگم هیییچ راه حلی جز این ح.کومت اسلامی و امام زمانی نمیتونست مردم را از دین اسلام فراری بده...گاهی میگم نقشه انگلیس برای ریشه کردن اسلام بود که شاه بره و ا.خوند بیاد...همونجور که توی اخبار بی.بی.سی خوندم نخست وزیرشون گفته قصد تغییر ن.ظام ایرانو نداریم اگر بخوایم چیزیو تغییر بدیم رهبره نه ن.ظام...قا.سم سلی.مانی رو میکنیم رهبر....دیگه واضحتر بگه منم دارم ایرانو اداره میکنمانقلاب و استقلال و اینا هم کشکه
فیلتر نشیم صلوات

دریا پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1397 ساعت 00:43

ینی این نظام میخاس مردمو دینداروکنه حالم از تفکرایی که باعث شکل گرفتن این نظام شد بهم میخوره هنوزم با سمجی پایدارن این قارچای سمی کیت ما مردمی فوق العاده بیمار وناجور هستیم همه ی این اتفاقاتم حق این مردم هرکی تو ایران خوبی کرده ویران شده هرکی ظلم بهشون کرده پایدار افراد این نظام واختلاسگراهم از مریخ نیومدن مال همین ایرانن از بین همین مردم انتخاب شدن زایده روح روان همین مردمن مردم ایران خودشون به خودشون رحم ندارن همش به فکر خراب کردن همن اونوقت انتظار داری خدا چکار کنه؟تموم این کشورایی که تو صلح و خوشی وعدالت خود این مردم ساختن

دریاجان عزیزم...ببین نصف حرف منم همینه که این کشور را مردم به ویرانی کشیدند...ولی چرا خدا به این مردم پر و بال داد؟؟؟ همه مردم بد نبودند...بخشیشون آدم حسابی بودند و میخواستند حسابی بمونن اما وقتی دیدند اونایی که ناحسابیند روز به روز به اوج میرند و اینا سرشون بی کلاه می مونه دیگه بیش از این منتظر عقوبت خدا نشدند و تصمیم گرفتند مث اونا بشن تا بلکه به جایی برسند...
ببین مثلا یه صف نونوایی را در نظر بگیر که یه عده منظم و با رعایت حق و حقوق وایمیسند تا نوبتشون بشه، یه عده هم با بی نظمی و زرنگ بازی میزنن اول صف تا زودتر به نون و نواشون برسند...بعد نونوا بجای اینکه به کساییکه صف را رعایت نمیکنن اول تذکر بده و بعد بهشون نون نده بی توجه به صف و با خوشرویی هر چه تمام به اون عده نون بده و ازشون تشکر کنه!چه اتفاقی برای آدمایی که رعایت میکردند میفته؟؟؟یه عده بیخیال حق و حقوق میشن و خودشونو مث آدمایی که حق خوری میکردند میکنن تا اونا هم به نون برسند،یه عده هم بی خیال میشن و میرن سراغ یه نونوای دیگه.
حالا حکایت ما و مملکت ما و خدای ماست...یه عده اومدند با ریاکاری و دروغ و ظلم به نون و نوا رسیدند...یه عده هم به آمیزه های دینی پایبند بودند...اون عده ظالم حق خور بجای اینکه خدا به سزای اعمالشون برسونه روز به روز اوضاعشون بهتر شد و آدمای دیندار بجای اینکه خدا هوای کارشونو داشته باشه سرشون بی کلاه موند... حالا اون آدمای دیندار یه عده از دین دست کشیدند و به رذالت گروه اول روی اوردند...یه عده دست و پا شکسته به خدا اعتقاد دارند و هنوز امید دارند مث من،یه عده هم گفتند ول کن بابا این صف ارزش توش وایسادن ندازه مث کاف
پس جدا از اینکه مردم مقصرند سکوت خدا هم جایز نیست

ندا چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397 ساعت 23:07 http://mydailyhappenings.blogsky.com

میدونی من با اینکه بعضی وقتا ته دلم از خدا خیلی شاکیم بخاطر ظلم و بی عدالتی ولی یه حسی اون ته ته های قلبم بهم میگه پس خودت چی؟ یه دوستی داشتم چندسال پیش مهاجرت کرد به سوئد با خانواده ش. میگفت یه بار با یه خانومه سوئدی حرف شد و پرسیده بود که چرا به مهاجرین علاقه ندارن و با اینکه بی احترامی نمیکنن اما خیلی خوب هم برخورد نمیکنن. اون خانم سوئدی گفته بود چون ما زحمت کشیدیم این کشورو ساختیم ما و پدارتمون واسه همه چیز جنگیدیم ولی شما میاید و از نتیجه ی کار ما لذت میبرید بدون اینکه زحمت بکشید.
والا کیت نازنینم من اعتقاد دارم یه چیزایی رو خودمون باید تغییر بدیم.

سلام ندا جونم...
چه توجیه مسخره ای اون خانم سوئدی اورده! ما برای اینکه بتونیم بریم از اینجا سالها خون دل میخوریم و بعدش هم اونا حساب شده مهاجر میپذیرند یعنی باید بعد مهاجرت اونقدر بهتر از مردم ملتشون باشی که دائمی پذیرفته بشی...کی گفته ما میریم مفتی امکانات اونا رو استفاده میکنیم؟کی گفته اونا انقدر بخشنده و دست و دلبازند؟نخیر مث ایران نیس که افغانیا رو خوب یا بد راه میده و کلی هم طرفدار دارند برای استخدام
اونجا باید خودتو اثبات کنی و سالها با ترس رد شدن یا پذیرفته شدن زندگی کنی
---
در اینکه ما ایرانیا خودمون سراپا مشکلیم شکی نیست اما گاهی بعضیهامون میخوایم بلند شیم میخوایم یه کاری کنیم اما درها به رومون بسته است...مثلا بعضیا اصلا آدم پول پرستی نیستن و خیلی خیلی دلشون میخواد به بقیه هر کمک مالی یا عاطفی میتونن انجام بدن ولی وقتی هیچ راهی نیس دلسرد میشن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد